Vilkår og betingelser

Generelt 

Webstedet strnordic.dk er STR Nordics (business ID 2892826-5) hjemmeside, hvor vi sælger produkter til private kunder, der er over 18 år gamle. Vi forbeholder os ret til at ændre priser, levering og vilkår. Vi sender kun til Danmark.

Firmaadresse er:
STR Nordic Oy
Sarkiantie 409
3
8200 Sastamala
Finland

Vi kan kontaktes på kundeservice@strnordic.dk.

Leveringstid

Produkter vil blive leveret inden for to uger efter bestilling.

Betalingsmetode, betalingspåmindelser og opkrævning

I øjeblikket er den eneste tilbudte betalingsmetode faktura. Vi kan ikke acceptere forudbetaling på nuværende tidspunkt. Fakturaen for produktet følger med forsendelsen. Husk at bruge referencenummeret! Fakturaer har en forfaldsdato 21 dage efter deres afsendelsesdato.

Hvis en faktura ikke er betalt, sender vi en SMS-påmindelse 10 dage efter den oprindelige forfaldsdato på fakturaen. Hvis fakturaen stadig er ubetalt 14 dage efter den oprindelige forfaldsdato, sender vi en betalingspåmindelse på papir. Vi opkræver 100 DKK for denne papirbetalingspåmindelse. Denne betalingspåmindelse har en forfaldsdato 10 dage efter dens oprettelse. Hvis fakturaen stadig er ubetalt, sender vi endnu en papirpåmindelse 16 dage efter oprettelsen af den første papirpåmindelse. Vi opkræver 100 DKK for denne anden papirbetalingspåmindelse. Den anden papirbetalingspåmindelse har en forfaldsdato 10 dage efter dens oprettelse.

Ubetalte fakturaer sendes til inkasso 16 dage efter oprettelse af anden papirbetalingspåmindelse.

Abonnement

Bestillinger er abonnementer. I fremtiden vil du modtage et nyt produkt, i henhold til det tidspunkt der er beskrevet i ordrebekræftelsen.

Du kan til enhver tid ændre tiden mellem leveringer for dit abonnement. Kontakt venligst kundeservice.

Abonnementet er gyldigt på ubestemt tid, indtil du afbestiller abonnementet eller returnerer produktet. Abonnementer kan afbestilles når som helst ved at kontakte kundeservice. 

Bestillinger

Produkter er som regel afleveret til dit hjem, hvor du får dem direkte i din postkasse. 

Et flertal af produkterne sendes som separate pakker. Hvis du har bestilt mere end et produkt, vil du sandsynligvis modtage flere forsendelser. 

Bestilling

Behandling af en ordre
Ordrer bliver behandlet, efter vi modtager dem. Hvis vi bemærker et problem med bestillingen, kan vi annullere den. 

Ordrebekræftelse
Du vil modtage en ordrebekræftelse i din e-mail efter bestilling. Ordrebekræftelsen indeholder oplysninger om betaling for ordren, priser og leveringer i fremtiden. 

Fortrydelsesret

De har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber efter 14 dage fra den dag, hvor du erhverver, eller en anden tredjepart end transportøren og angivet af dig, erhverver fysisk besiddelse af varerne. (Bemærk venligst, at du altid har ret til at opsige dit abonnement gratis til enhver tid ved at kontakte vores kundeservice.)

For at udøve retten til at fortryde kontrakten og returnere varerne, skal du informere os (STR Nordic Oy, Sarkiantie 409, 38200 Sastamala, Finland, kundeservice@strnordic.dk) om din beslutning om at annullere denne kontrakt og returnere varerne ved en utvetydig erklæring, såsom en e-mail. Du kan bruge den vedhæftede fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis De sender Deres meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Følger af fortrydelse

(1) Hvis du annullerer denne kontrakt inden betaling af fakturaen, vil fakturaen blive annulleret. Vi kan tilbageholde annullering af fakturaen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt bevis for at have returneret varerne, alt efter hvad der sker først.

Du skal sende varerne tilbage eller aflevere dem til os uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dag, hvor du meddeler os din annullering af kontrakten. Fristen er overholdt, hvis du sender varerne tilbage inden fristen på 14 dage er udløbet. Du afholder de direkte omkostninger ved returnering af varerne. Du hæfter kun for en eventuel forringet værdi af varerne som følge af håndteringen af varerne ud over det, der er nødvendigt for at fastslå deres art, egenskaber og funktion. Bemærk venligst, at vi af sundhedsbeskyttelses- og hygiejnemæssige årsager kun accepterer returnering af ubrugte, uåbnede og gensælgelige produkter.

(2) Hvis du annullerer denne kontrakt efter at have betalt fakturaen, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, inklusive leveringsomkostninger (inkluderet i produktprisen) (med undtagelse af de ekstra omkostninger, der følger af dit valg af en anden type levering end den billigste type standardlevering, der tilbydes af os), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dag, hvor vi er informeret om din beslutning om at annullere denne kontrakt. Vi vil udføre en sådan tilbagebetaling ved hjælp af samme betalingsmiddel, som du brugte til den første transaktion, medmindre du udtrykkeligt har aftalt andet; under alle omstændigheder vil du ikke pådrage dig gebyrer som følge af en sådan tilbagebetaling. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt bevis for at have returneret varerne, alt efter hvad der sker først.

Du skal sende varerne tilbage eller aflevere dem til os uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dag, hvor du meddeler os din annullering af kontrakten. Fristen er overholdt, hvis du sender varerne tilbage inden fristen på 14 dage er udløbet. Du afholder de direkte omkostninger ved returnering af varerne. Du hæfter kun for en eventuel forringet værdi af varerne som følge af håndteringen af varerne ud over det, der er nødvendigt for at fastslå deres art, egenskaber og funktion. Bemærk venligst, at vi af sundhedsbeskyttelses- og hygiejnemæssige årsager kun accepterer returnering af ubrugte, uåbnede og gensælgelige produkter.

Standardfortrydelsesformular
[Udfyld og returner kun denne formular, hvis du ønsker at annullere kontrakten.]

Til:
Navn: STR Nordic Oy
Adresse: Sarkiantie 409, 38200 Sastamala, Finland
Mailadresse: kundeservice@strnordic.dk

Jeg/vi [*] meddeler herved, at jeg/vi [*] ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores [*] købsaftale om følgende varer [*]/levering af følgende tjenesteydelser [*]
______________________________________________________________________

Bestilt den [*]/modtaget den [*] ___________________

Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
__________________________________________________________________

Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
__________________________________________________________________

Dato ___________________

* Det ikke-relevante udstreges.

Yderligere oplysninger om returvarer

Kunden betaler selv returfragten. Vi modtager ikke returvarer, der er sendt med Modtager betaler. Husk at gemme din kvittering til fremtidig reference.

Hvis du ønsker at returnere et produkt, så kontakt venligst kundeservice for yderligere instruktioner.

Du kan altid returnere beskadigede eller fejlleverede produkter. Hvis du modtager et forkert produkt, så kontakt venligst kundeservice først, og fortæl, hvad der er galt med forsendelsen.

Ændringer i prisfastsættelsen

STR Nordic Oy forbeholder sig ret til at ændre priser og levering. Vi skal informere kunder om dette separat. Kunder har ret til at afbestille deres abonnement.

Kundeservice

Du kan godt kontakte kundeservice med alle spørgsmål angående vores butik og med dine kundeoplysninger. Send os en e-mail på kundeservice@strnordic.dk. Vi vil forsøge at besvare din e-mail inden for 2-3 hverdage, medmindre vi har mget travlt. Bemærk venligst, at ved helligdage forlænges svartider.

Problematiske situationer

Produktet er udsolgt
Nogle gange er det muligt, at et produkt er udsolgt på grund af stor efterspørgsel eller på grund af forsendelsesproblemer. Vi informerer dig via e-mail, hvis der er en væsentlig forsinkelse i forsendelsen af et produkt. 

Defekt eller forkert produkt
Hvis du har modtaget enten et defekt eller forkert produkt, så kontakt venligst vores kundeservice. Hvis du sender en e-mail, bedes du vedhæfte et billede af produktet og batchnummeret.

Kunden har ret til berigtigelse i tilfælde af manglende overensstemmelse. Giv venligst kundeservice besked så hurtigt som muligt, når manglen på overensstemmelse er blevet bemærket.

Konfliktløsning
Vi ønsker at løse problemerne ved uenigheder om betalinger, forsendelser eller produkter. Hvis uenigheder ikke kan løses, kan du kontakte konkurrence- og forbrugerstyrelsen, som rådgiver og hjælper med at indgive en eventuel klage (https://www.forbrug.dk/). Du kan også kontakte European Consumer Center Denmark, som behandler forbrugertvister over landegrænser: https://www.forbrugereuropa.dk/

Du kan også indgive en klage via platformen European Online Dispute Resolution (ODR) (https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=DA).

Vi refunderer ikke advokatomkostninger, da ovenstående bureauer yder hjælp i disse situationer.

Meddelelser

Opdatering af vilkår
Vi opdaterer vores vilkår, når der er brug for det: Når vi bemærker, at noget mangler, vi tilføjer noget eller ændrer vores metoder. Nederst på siden står der, hvornår vilkårene sidst er blevet opdateret. 

Opdateret 11.03.2024